Différences entre versions de « Kezdőlap »

De Rich Annotator System
 
(3 versions intermédiaires par le même utilisateur non affichées)
Ligne 1 : Ligne 1 :
#REDIRECT [[Accueil/hu]]
+
====='''Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában:''' a [[A_projekt_bemutatása|projektet]] az Európai Bizottság finanszírozta=====
 +
 
 +
A RAS (''Rich Annotator System'') szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (''Rich Reading'').
 +
 
 +
A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul.
 +
 
 +
A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (''intellectual output'') képezi.
 +
 
 +
[[A projekt bemutatása|{{#fas:info-circle}} A projekt részletes bemutatása]]
 +
 
 +
[[Fichier:Richreading.png|left|link=A projekt bemutatása|alt=Rich Reading|Rich Reading]]
 +
 
 
{{interlanguagelink:hu|Accueil}}
 
{{interlanguagelink:hu|Accueil}}

Version actuelle datée du 29 octobre 2020 à 12:16

Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában: a projektet az Európai Bizottság finanszírozta

A RAS (Rich Annotator System) szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (Rich Reading).

A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul.

A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (intellectual output) képezi.

A projekt részletes bemutatása

Rich Reading