Différences entre versions de « Kezdőlap »

De Rich Annotator System
(Redirection supprimée vers Accueil/hu)
Balise : Redirection supprimée
 
(2 versions intermédiaires par le même utilisateur non affichées)
Ligne 1 : Ligne 1 :
====='''Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában:''' a [[Présentation_du_projet/hu|projektet]] az Európai Bizottság finanszírozta=====
+
====='''Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában:''' a [[A_projekt_bemutatása|projektet]] az Európai Bizottság finanszírozta=====
  
 
A RAS (''Rich Annotator System'') szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (''Rich Reading'').
 
A RAS (''Rich Annotator System'') szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (''Rich Reading'').
  
Avec cette application il est possible de réaliser des éditions qui, d’une part, présentent en dialogue les œuvres littéraires, les analyses et les études qui en parlent, d’autre part, proposent des lectures dirigées des textes littéraires eux-mêmes. Le projet vise à élaborer des méthodes de lecture qui prennent en compte les nouveaux usages numériques pour aider à acquérir des compétences grâce à la lecture active. Celle-ci sont importantes dans les activités sociales, dans les situations relationnelles, dans le travail d’équipe, dans l’apprentissage des langues, dans la communication, voire dans la résolution des problèmes rencontrés au quotidien. La lecture, surtout celle de la littérature, se base sur des technologies diverses de partage, et l’écriture en est une condition préalable. La lecture est un processus de compréhension actif et créatif, une opération cognitive qui établit nécessairement un rapport de mutualité et de coopération.
+
A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul.
 +
 
 +
A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (''intellectual output'') képezi.
 +
 
 +
[[A projekt bemutatása|{{#fas:info-circle}} A projekt részletes bemutatása]]
 +
 
 +
[[Fichier:Richreading.png|left|link=A projekt bemutatása|alt=Rich Reading|Rich Reading]]
  
A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (''intellectual output'') képezi. [[Fichier:Richreading.png|link=Présentation_du_projet/hu|alt=Rich Reading|gauche|sans_cadre|Rich Reading]]
 
<br />
 
 
{{interlanguagelink:hu|Accueil}}
 
{{interlanguagelink:hu|Accueil}}

Version actuelle datée du 29 octobre 2020 à 11:16

Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában: a projektet az Európai Bizottság finanszírozta

A RAS (Rich Annotator System) szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (Rich Reading).

A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul.

A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (intellectual output) képezi.

A projekt részletes bemutatása

Rich Reading