Différences entre versions de « Kezdőlap »
Ligne 3 : | Ligne 3 : | ||
A RAS (''Rich Annotator System'') szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (''Rich Reading''). | A RAS (''Rich Annotator System'') szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (''Rich Reading''). | ||
− | + | A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul. | |
A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (''intellectual output'') képezi. | A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (''intellectual output'') képezi. |
Version actuelle datée du 29 octobre 2020 à 11:16
Olvasás és írás a digitális bölcsészet korában: a projektet az Európai Bizottság finanszírozta
A RAS (Rich Annotator System) szoftver olyan digitális szövegkiadást tesz lehetővé, melynek során többrétegű, irányított, "gazdag" olvasatokkal egészülnek ki a szövegek (Rich Reading).
A platform segítségével olyan szövegkiadások hozhatók létre, melyek egyrészt összekötik az irodalmi műveket a róluk szóló elemzésekkel és tanulmányokkal, másrészt maguknak az irodalmi műveknek irányított olvasatait jelenítik meg. A projekt olyan olvasási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az új, digitális eszközök használatát, és az aktív olvasást helyezik középpontba. Olyan kompetenciákra helyezik a hangsúlyt, melyek a társas tevékenységek, a csoportmunka, a nyelvtanulás, a kommunikáció során, sőt, a mindennapok problémáinak megoldásában is fontosak. Az olvasás, főként az irodalmi művek olvasása aktív és kreatív megértési folyamat, mely kölcsönösségen és együttműködésen alapul.
A projekt során intenzív programokon és workshopokon hozzák létre a résztvevő oktató-kutatók és doktoranduszok azt a korpuszt, amely a RAS-nak köszönhetően a szellemi terméket (intellectual output) képezi.